گان جراحی رنگی علت قبولی دکتر حسابی در دانشگاه شناخته شد

احتمالا این را می دانید گان جراحی رنگی پزشکان به طور کلی دارای جیب هستند، زیرا کارکنان نیاز به گذاشتن برخی چیزها دارند. اما وسایل شخصی و سایر وسایل نجس را نباید در جیب گذاشت.

روش پوشیدن گان جراحی رنگی  استریل به این صورت است: به آرامی روپوش جراحی را تکان دهید، هر دو طرف یقه را بلند کنید، هر دو دست را داخل آستین قرار دهید، هر دو دست را به جلو بکشید، به پرستار مراجعه کننده کمک کنید تا آن را بپوشد، سپس از یقه عبور کنید.

بازوها و کمربند را به پشت بلند کنید، پشت پرستار ببندید.

بیماری های نوظهور مانند تب خونریزی دهنده ابولا، هپاتیت B، هپاتیت C، سارس و اخیراً همه گیری کووید 19 اهمیت بهداشت را در جهان افزایش داده است و نیاز به تجهیزات حفاظت فردی (PPE) را به منصه ظهور رسانده است.

بخش مهمی از PPE در مراقبت‌های بهداشتی، روپوش‌های جراحی است که توسط پزشکان و پرستاران در اتاق عمل پوشیده می‌شود تا عملکردی دوگانه برای جلوگیری از انتقال میکروارگانیسم‌ها و مایعات بدن از کارکنان جراحی به بیماران و از بیماران به کارکنان داشته باشند.

این فصل تاریخچه و اهمیت روپوش های جراحی را ارائه می دهد.

گان

عواملی که در انتخاب روپوش های جراحی باید در نظر گرفته شوند، مورد بحث قرار می گیرند. ویژگی‌های مدل و ویژگی‌های پارچه لباس‌های جراحی در حال حاضر در بازار و تأثیرات زیست‌محیطی روپوش‌های قابل استفاده مجدد و یکبار مصرف تشریح شده است.

سرانجام، کاستی‌های لباس‌های موجود مورد بحث قرار می‌گیرد، طرح جدید لباس‌های جراحی بافتنی معرفی می‌شود و توصیه‌هایی در بخش پایانی ارائه می‌شود. این فصل پوشش وسیعی از لباس‌های جراحی را هم برای خوانندگان با تجربه و هم برای افراد تازه کار در این زمینه ارائه می‌کند.

بخش مهمی از PPE در زمینه سلامت؛ لباس های جراحی را تشکیل می دهد که توسط متخصصان مراقبت های بهداشتی پوشیده می شود تا از انتقال خون، مایعات بدن و سایر مواد بالقوه عفونی جلوگیری کند و به حفظ یکپارچگی میدان استریل کمک کند.

این روپوش‌ها پس از دستکش‌ها در این ناحیه، دومین مورد پرمصرف PPE هستند.

روپوش های جراحی توسط سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) به این صورت تعریف شده است: «تجهیزاتی که برای پوشیدن کارکنان اتاق عمل در طول مراحل جراحی برای محافظت از بیمار جراحی و کارکنان اتاق عمل در برابر انتقال میکروارگانیسم ها و بدن در نظر گرفته شده است.

گان های جراحی مهم‌ترین بخش سیستم لباس جراحی هستند که بخش بزرگی از بدن را می‌پوشانند و علاوه بر محافظت، بر وضعیت راحتی پرسنل مراقبت‌های بهداشتی و در نتیجه موفقیت عملیات نیز تأثیر می‌گذارند.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.