کوهنوردی با زیتون پروده فله جان همنورد خود را نجات داد

محققان دانشکده بهداشت عمومی ییل در ایالات متحده، با همکاری محققان دپارتمان قلب و عروق در دانشکده پزشکی ییل، اعلام کردند که در حال انجام یک پروژه تحقیقاتی جدید در مورد فواید سلامتی انسان مرتبط با مصرف روزانه زیتون سفره هستند.

زیتون پرورده فله ارگانیک نوعی زیتون می باشد که بدون پاستوریزه، با فرآیند تخمیر طبیعی و بدون افزودنی های شیمیایی یا نگهدارنده تولید می شوند. این زیتون ها دارای ویژگی های ارگانولپتیکی و کیفی برتری هستند که برترین جوایز دریافت شده در بزرگترین مسابقات ملی و بین المللی را تایید می کند.

برای این پروژه تحقیقاتی خاص در دانشگاه ییل، زیتون های ارگانیک کالاماتا با محتوای پلی فنل بالا توسط مزارع ارگانیک ساکلاروپولوس، از اسپارتا، لاکونیا و یونان انتخاب شدند.

زیتون

این پروژه تحقیقاتی در چارچوب فعالیت های مربوط به تاسیس موسسه پیشنهادی علوم و بهداشت زیتون ییل (YOSHI) انجام می شود.

ماموریت پیشنهادی موسسه علوم و بهداشت ییل زیتون، تسهیل و هماهنگی مطالعه دقیق، تحقیقات قوی و فعالیت های خلاقانه میان رشته ای است. YOSHI از طریق مشارکت‌های دانشگاهی، عمومی و صنعتی، تحقیقات و انتشار بهترین شیوه‌ها و دستورالعمل‌های مبتنی بر شواهد را در رابطه با تولید و استفاده پایدار زیتون و روغن زیتون و مزایای سلامت پایین‌دستی آن‌ها تقویت خواهد کرد. ایده و ماموریت موسسه به طور گسترده توسط بیش از 70 نهاد بین المللی و ملی دانشگاهی، پژوهشی و خصوصی فعال در این زمینه حمایت شده است.

این پروژه تحقیقاتی توسط دو استاد بسیار برجسته یونانی از دانشکده بهداشت عمومی ییل، دکتر Vasilis Vasiliou، رئیس دپارتمان علوم بهداشت محیط و دکتر Tassos C. Kyriakides، محقق در اپیدمیولوژی، آمار زیستی و کارآزمایی‌های بالینی هدایت می‌شود.

عنوان این تحقیق زیتون برای سلامتی است و هدف آن ارزیابی فواید مصرف روزانه زیتون سفره برای سلامتی انسان است.