کفش چرم طبیعی مردانه باعث نجات شخصی از حادثه شد!

مشخص نیست چه زمانی برای اولین بار از چرم برای ساخت کفش چرم طبیعی مردانه استفاده شد، اما اولین کشف توسط باستان شناسان در غار ارمنی در سال 2010 حفاری شد. تخمین زده می شود که 5500 سال قدمت داشته باشد – بین عصر نوسنگی و عصر برنز – این کفش از یک تکه پوست گاو ساخته شده است. یک آستر چمنی

کفش معروف مومیایی یخچال اوتزی حدود 5300 سال قدمت دارد. این ساختار کفش به طرز شگفت آوری پیچیده بود. رویه (کفش بیرونی) از پوست آهو با سمت مو رو به بیرون به عنوان محافظت در برابر رطوبت و زیره آن از پوست خرس با سمت مو رو به داخل ساخته شده بود که خاصیت حفظ حرارت عالی را ارائه می دهد.

اما اعتقاد بر این است که اولین نمایش افرادی که کفش چرم طبی می پوشند، نقاشی های شکارچیانی است که در غار آلتامیرا در اسپانیا پیدا شده اند و قدمت آن به حدود 15000 سال قبل می رسد.

قدیمی ترین کفش واقعی یک جفت صندل بود که توسط باستان شناسان غار تحقیقاتی آرنولد در میسوری، ایالات متحده آمریکا کشف شد. ساخته شده از گیاهان آنها 8300 سال قدمت دارند.

کفش ها از مواد مختلف و در رنگ ها و شکل های بی نهایت ساخته می شوند. در روزهای اولیه، شکل و ظاهر یک کفش صرفاً برای محافظت از پا در برابر آسیب ها و آب و هوا بود. با این حال، در دوران مدرن‌تر، سبک‌های کفش مردانه چرم طبیعی به شدت تحت تأثیر مد بوده و برای نشان دادن وضعیت پوشنده استفاده می‌شود. کفش‌های مدرن علاوه بر راحت‌تر بودن و مناسب‌تر بودن با آب و هوا، به‌خصوص برای مصارف خاص، از جمله کفش‌های زنانه و مردانه، دمپایی، کفش‌های کتانی، چکمه، چکمه‌های پیاده‌روی، صندل و موارد دیگر طراحی شده‌اند.

در طول قرن ها، چرم ماده اولیه کفش بوده است، عمدتاً به این دلیل که همیشه به مقدار کافی در دسترس بوده است. امروزه، اگرچه از مواد مختلفی برای ساخت کفش استفاده می‌شود، به دلایلی، چرم همچنان از اهمیت بالایی برخوردار است. بدون از دست دادن قابلیت تنفس می توان آن را شکل داد، دوخت و ضد آب کرد. همچنین بسیار قوی است و محافظت عالی در برابر آسیب های پا را ارائه می دهد.

در مقایسه با کفش های چرمی که از مواد دیگر ساخته شده اند، هرگز به اندازه کفش چرم اسپرت زنانه عرق نخواهید کرد. در حالی که پارچه قابل تنفس است، کیفیت ضدآب آن و سطح محافظتی که در برابر صدمات ایجاد می کند به طور قابل توجهی پایین تر از چرم است. از طریق این خواص برتر، چرم همچنان بهترین ماده برای کفش است. اکثر مواد جایگزین صرفاً به دلایل قیمتی پردازش می شوند.

  • منابع:
    1. leather shoes
  • تبلیغات:
    1. براق کردن کاشی آشپزخانه با استفاده از روغن موتور
    2. خرید مستقیم براق کننده قلع
    3. مرجع پخش پمپ آبیاری باغ
    4. مرکز پخش نرمه گندله سنگ آهن