قطار باربری حامل تینر پلی اورتان در ریل آهن سقز منفجر شد!!

حلال ها و تینرهای لاک پلی اورتان در ظروف شیشه ای یا فلزی با حجم 0.5-10 لیتر عرضه می شود.

این ترکیبات را فقط می توان در یک ظرف دربسته و محافظت شده از گرما، نور مستقیم خورشید و نفوذ رطوبت حمل کرد.

حمل و نقل فقط در مخازن راه آهن یا واگن های تخصصی مجاز است، چنین اقدامات احتیاطی به دلیل این واقعیت است که مخلوط حلال ها بسیار انفجاری و خطرناک هستند.

برای حمل و نقل ترکیبات حلال، به ویژه تینر پلی اورتان برای لاک پلی اورتان، از طریق راه آهن، از ظروف متعلق به تامین کننده یا مشتری یا اجاره شده مطابق با قوانین حمل و نقل محموله های فله از طریق راه آهن در واگن های مخزن و پناهگاه ها استفاده می شود.

نوع واگن برای حمل قیر نفتی. همچنین حمل تینر در ظروف مخزن مخصوص برای محموله های مایع خطرناک کلاس 3 مجاز است (به “قوانین حمل و نقل کالاهای خطرناک از طریق راه آهن” مراجعه کنید).

تینر

تینرهای لاک پلی اورتان که در ظروف حمل و نقل ریخته می شوند، در واگن های باری سرپوشیده یا در کانتینرهای جهانی حمل می شوند (به “آیین نامه حمل و نقل کالاهای خطرناک از طریق راه آهن” و “شرایط فنی برای قرار دادن و ایمن سازی کالا در واگن ها و کانتینرها” مراجعه کنید).

تولید تینر برای لاک های پلی یورتان با تولید ضایعات گازی یا مایع که خطری برای محیط زیست، اتمسفر و بدنه های آبی است، همراه است.

به منظور محافظت از هوا از ناخالصی های سمی، مطابقت با حداکثر انتشار مجاز (MPE) تعیین شده توسط GOST 17.2.3.02 نظارت می شود.

روش انجام این کنترل توسط دستگاه های اجرایی ذیصلاح فدراسیون روسیه تعیین می شود.

در مورد حفاظت از آب ها (به ویژه مخازن ماهیگیری) از فاضلاب سمی، حداکثر غلظت مجاز و سطوح ایمن مشروط در معرض قرار گرفتن برای آنها وجود دارد که رعایت آنها توسط نهادهای دولتی نظارت می شود.

زباله‌های مایع که با مخلوطی از حلال‌ها (از جمله تینرهای لاک‌های پلی‌اورتان) آلوده می‌شوند، یا به یک تصفیه‌خانه فاضلاب ریخته می‌شوند یا به تولید برمی‌گردند، جایی که جمع‌آوری می‌شوند و سپس برای استفاده مجدد بازیافت می‌شوند.