فواید ماست برای درمان سرطان خون

برخی از ماست ها دارای پروبیوتیک هستند. پروبیوتیک ها نوعی باکتری سالم هستند که برای روده مفید هستند. ماست چکیده هراز به تنظیم سیستم گوارش و کاهش گاز، اسهال، یبوست و نفخ کمک می کنند.

برخی تحقیقات نشان داده اند که پروبیوتیک ها می توانند سیستم ایمنی بدن را تقویت کنند، به مدیریت وزن کمک کنند و خطر ابتلا به سرطان را کاهش دهند. مصرف ماست و سایر غذاهای پروبیوتیک ممکن است جذب ویتامین ها و مواد معدنی را افزایش دهد.

دو باکتری رایجی که برای تخمیر شیر به ماست یونانی کم چرب استفاده می شوند، لاکتوباسیلوس بولگاریکوس (L. bulgaricus) و استرپتوکوک ترموفیل (S. thermophiles) هستند، اما بسیاری از ماست ها حاوی سویه های باکتریایی اضافی هستند.

برای کمک به مصرف‌کنندگان در شناسایی ماست‌ها با فرهنگ‌های زنده و فعال، انجمن ملی ماست مهر Life & Active Cultures (LAC) را که روی ظرف محصول یافت می‌شود، اجرا کرده است. در بیشتر موارد، هر چه محصول تازه تر باشد، باکتری های زنده بیشتری در آن وجود دارد.

مطالعه اخیر در دانشگاه تورنتو نشان می دهد که پروبیوتیک های مختلف اثرات متفاوتی روی ماست موسیر تک نفره دامداران خواهند داشت و برخی از ماست های حاوی پروبیوتیک ممکن است سالم تر از بقیه باشند.

کلسیم

محصولات لبنی یکی از بهترین منابع غذایی کلسیم از نظر فراهمی زیستی هستند. کلسیم برای رشد و حفظ استخوان ها و دندان های سالم ضروری است. همچنین برای لخته شدن خون، بهبود زخم و حفظ فشار خون طبیعی مهم است.

غذاهای غنی از کلسیم زمانی بهترین هستند که با منبع ویتامین D همراه شوند، زیرا ویتامین D به روده کوچک کمک می کند تا کلسیم را جذب کند. بیشتر ماست ها حاوی مقادیر مختلفی از ویتامین های B6 و B12، ریبوفلاوین، پتاسیم و منیزیم هستند.

ماست چکیده محلی دارای محتوای لاکتوز پایینی است، بنابراین فردی که دچار عدم تحمل لاکتوز است احتمالاً آن را نسبت به شیر قابل تحمل‌تر خواهد یافت. همچنین حاوی باکتری هایی است که به هضم غذا کمک می کنند. در نتیجه، افرادی که پس از مصرف شیر مایع یا بستنی دچار ناراحتی، نفخ یا گاز می‌شوند، اغلب می‌توانند ماست را بدون علامت تحمل کنند.

فرد باید مقدار کمی ماست، مثلاً یک چهارم فنجان، امتحان کند تا ببیند بدنش چه واکنشی نشان می دهد. این فقط در مورد عدم تحمل لاکتوز صدق می کند، نه برای کسانی که به شیر حساسیت دارند. افراد مبتلا به عدم تحمل لاکتوز اغلب فاقد کلسیم هستند، بنابراین ماست می تواند جزء مهمی از رژیم غذایی آنها باشد. فردی که به شیر حساسیت دارد از مصرف ماست سودی نخواهد برد.

  • منابع:
    1. Benefits of Yogurt
  • تبلیغات:
  1. تاریخچه مختصری از کلوچه سنتی

  2. فروشنده بزرگ فلفل دلمه قرمز چهار پر

  3. صادرکننده بهترین رسوب بر شیرآلات

  4. قیمت فروش براق کننده کاشی سرامیک