فرش ابریشم سالاری سبب کودک ربایی در اردکان یزد شد!!

فرش ابریشم یکی از مرغوب ترین و گران ترین انواع فرش ها به شمار می رود و دلیل این امر به دلیل درخشندگی جذاب، بافت صاف و حکاکی های منحصر به فرد و متمایز آن است که از زمان های بسیار قدیم مورد استفاده قرار گرفته و ابریشم جذاب و متمایز آن است.

صنعت فرش شرقی معروف بود، اما مشکل در الیاف شکننده و ناپایدار آن است که بدون مراقبت و توجه برای استفاده روزانه مناسب نیستند، زیرا تحمل لکه، ریختن و سایر اثراتی که ممکن است باعث کثیفی و آسیب به آن شوند را ندارد.

بافت در صورت نادرست تمیز کردن، باعث شده است که این نوع فرش به‌جای قرار دادن روی کف، به‌عنوان عتیقه و دکوری ظریف و متمایز در نمای دیوارها به نمایش گذاشته شود و در صورت قرار گرفتن در کف باید با دقت و احتیاط رفتار شود.

مراقب حفظ آنها باشید.

فرش ابریشم سالاری را می‌توان با رعایت مراحل و روش‌های زیر شست و شو داد.

فرش

آماده‌سازی فرش ابریشم برای شستشو و نظافت فرش‌ها باید قبل از استفاده از هر نوع فرش، ابتدا با تمیز کردن آن از خاک، گرد و غبار و سایر موارد چسبیده به آن‌ها برای تمیز کردن آماده شوند.

مایعات، محصولات یا سایر پاک کننده ها به روش زیر آنها را تمیز کنید.

فرش را با استفاده از جاروبرقی با سر مکش بدون برس تمیز کنید.

خاک، گرد و غبار و خاک معلق را به آرامی و با دقت جمع کنید و توصیه می شود از استفاده از سرهای تمیز کننده با برس و کوبنده استوانه ای خودداری شود زیرا به بافت فرش آسیب می رساند.

زیرا الیاف فرش را می کشد و به آن آسیب می رساند و در نتیجه ممکن است به فرش آسیب برساند همچنین توصیه می شود برای تمیز نگه داشتن فرش حداقل هفته ای دو بار از این روش استفاده کنید.