شال مبل بافتنی موجب جنایت بین عروس و خواهر شوهر شد

اقتباس مدرن ژاکلین بلیکس از شال مبل بافتنی که پدربزرگش در حین نقاهت از جراحتی که در طول جنگ جهانی اول دریافت کرده بود بافت. عکس جو کوکا.

در سال 1966 زمانی که پدربزرگم فوت کرد، نوجوان بودم، اما از او به عنوان مردی با هوش و جذابیت یاد می کنم. به نظر می‌رسید که او از آن دسته افرادی است که بسیاری از کارها را به خوبی انجام می‌دهد: پس از بازنشستگی او به عنوان معاون یک شرکت بیمه در سال 1956، او کار نجاری را آغاز کرد و برای من میز افرا درست کرد که هنوز هم دارم. بنابراین، وقتی مادرم گفت که او نیز در بافتنی نوبتی گرفته است، خیلی تعجب نکردم.

چیزی که من را متعجب کرد این بود که مامان هنوز شالی را که برای مادرش، گریس بافته بود، داشت و از مثلث خاکستری رنگی که من تصویر کرده بودم فاصله داشت. در عوض، شلدون یک شال راه راه جذاب در سایه‌های مرجانی و آبی ساخته بود که با یک جیب و یک منگوله پیچ‌دار هوشمندانه طراحی شده بود.

شال

(او همچنین برای خواهرش، استر هنتشکه، شالی درست کرد.) این شال بخشی از خانه کودکی مامان بود، ابتدا روی یک صندلی یا مبلمان دیگری قرار داشت، اما در نهایت در صندوقچه سروی که مادربزرگم گنجینه های خانوادگی را در آن نگهداری می کرد، نگهداری می شد. وضعیت عالی آن نشان دهنده مراقبت هایی است که در طول سال ها با آن درمان شده است.

اخیراً مامان شال را به من داد. وقتی او آن را از کشوی میز خوابش بیرون کشید، بلافاصله فهمیدم که این یک یادگاری ارزشمند است و اینکه من برایش ماکت ببافم مناسب است.

برای مطالعه بیشتر این داستان جذاب پیوند سوزن دوزی و تاریخ، مقاله رایگان و پروژه همراه را دانلود کنید.

ژاکلین بلیکس ده سال است که بافندگی و بیش از بیست سال است که لحاف می‌بافد. علاقه او به تاریخ، تحقیق در مورد این مقاله را لذت بخش کرد. به همراه همسرش دیوید هایتمیلر، کتاب «دستیابی به زندگی: استراتژی‌هایی برای زندگی ساده بر اساس برنامه انقلابی برای آزادی مالی»، «پول یا زندگی شما» (نیویورک: پنگوئن پاتنام، 1999)، او در سیاتل زندگی می‌کند.

در هیئت مدیره انجمن هنرهای سوزن شمال غربی اقیانوس آرام خدمت کرده است و عضو انجمن بافندگی سیاتل است. ارسال شده در 20 فوریه 2014. به روز شده در 9 نوامبر 2017.