سربازانی که با پوشیدن پوست خرس مردم را می ترساندند

آیا 1710 پوند برای کلاهی که از پوست خرس ساخته شده است پرداخت می کنید یا پارچه ای تقریباً یکسان را انتخاب می کنید که یک پنی هم هزینه ندارد؟ بدون ظلم، رایگان، انتخاب بدیهی است – مگر اینکه شما وزارت دفاع (MoD) باشید، در گذشته گیر کرده باشید، ظاهراً پول مالیات دهندگان زیادی را هدر داده اید.

با وجود اینکه تا سال 2030 خز مصنوعی رایگان و با طراحی ویژه ارائه می شود، وزارت دفاع به تامین بودجه شکار خرس های سیاه برای پوست آنها ادامه می دهد. تنها در هفت سال گذشته یک میلیون پوند برای این کار هزینه کرده است. با این حال، کلاه‌های نمادین و بلند سیاه رنگ صرفاً زینتی هستند و هیچ هدف نظامی ندارند و هر کدام پوست حداقل یک خرس را برای تولید می‌برند.

اگرچه وزارت دفاع به PETA گفته است که یک آزمایش آزمایشی از هر خز مصنوعی مناسبی را انجام خواهد داد. برای جایگزینی کلاهک ها (خود هیچ کاری برای یافتن جایگزین انجام نمی دهد)، به طور فعال تلاش های ما برای رسیدن به این هدف را خنثی کرده است.

ما با خز مصنوعی لوکس ECOPEL همکاری کردیم و برای ایجاد یک خز مصنوعی با کارایی بالا که برای آزمایش آن در آزمایشگاه معتبر وزارت دفاع هزینه کردیم، زمان و پول سرمایه‌گذاری کردیم.

نتایج نشان داد که استانداردهای وزارتخانه برای عایق‌سازی را برآورده می‌کند و درست مانند کلاهک‌های اصلی در آزمایش آب‌ریزی عمل می‌کند. با این حال وزارت دفاع اکنون پست های هدف را جابجا کرده است و حلقه های جدیدی را برای PETA ایجاد کرده است تا از میان آنها بپرد – در حالی که کشتار خرس ها بی وقفه ادامه دارد.

این ظالمانه است که وزارت دفاع اجازه دارد از این موضوع خلاص شود. خرس‌های کانادایی شکار می‌کردند تا کلاه‌های تشریفاتی رنجی غیرقابل وصف را تحمل کنند. در برخی استان ها، شکار آنها با تفنگ، نیزه و حتی تیر و کمان مجاز است. بسیاری از آنها به جای اینکه مستقیماً کشته شوند زخمی می شوند و باعث می شود به آرامی بر اثر از دست دادن خون بمیرند.

از آنجایی که برخی از خرس‌ها مادر هستند، هر کلاه می‌تواند نشان دهنده مرگ کل یک خانواده باشد، زیرا توله‌های یتیم رها شده‌اند تا از گرسنگی بمیرند.

وزارت دفاع در تلاشی مذبوحانه برای چسبیدن به سنت‌های بی‌رحمانه‌اش، از شما می‌خواهد باور کنید که خز خرس محصول جانبی یک «گروه» است که توسط مقامات کانادایی نظارت می‌شود – گویی که این امر به نحوی باعث می‌شود که آن را خوب کند. با این حال مطلقاً چیزی برای اثبات این موضوع وجود ندارد. ما هیچ مدرکی دال بر اجرای – یا اجرای – برنامه کشتن خرس در هیچ استانی در کانادا پیدا نکردیم.

  • منابع:
    1. When PETA pressed the ministry about the source