روغن موتور ضد بخار ماشین خود را در تصادفات بیمه کنید

تمیز نگه داشتن قطعات موتور یکی دیگر از وظایف اصلی روغن موتور ضد بخار است.برای حفظ پاکیزگی داخلی، روغن موتور آلاینده ها را در سیال معلق می کند و از چسبیدن آلاینده ها به اجزای آن جلوگیری می کند.

روغن های پایه دارای درجه حلالیت متفاوتی هستند که به حفظ پاکیزگی داخلی کمک می کند. حلالیت توانایی یک سیال برای حل کردن جامد، مایع یا گاز است.

در حالی که حلالیت روغن مهم است، مواد شوینده و پخش کننده نقش کلیدی دارند.شوینده ها افزودنی هایی هستند که از چسبیدن آلاینده ها به اجزا، به ویژه اجزای داغ مانند پیستون یا رینگ پیستون جلوگیری می کنند.

دیسپرسنت ها افزودنی هایی هستند که آلاینده ها را در سیال معلق نگه می دارند. پخش کننده ها به عنوان یک حلال عمل می کنند و به حفظ تمیزی روغن و جلوگیری از تشکیل لجن کمک می کنند.

روغن

کاهش اصطکاک گرما را در قطعات متحرک به حداقل می رساند و این امر دمای عملکرد کلی تجهیزات را کاهش می دهد.

روان کننده ها همچنین گرما را از نواحی سطح تماس جذب می کنند و آن را به مکانی برای پراکندگی ایمن مانند مخزن روغن منتقل می کنند.

قابلیت انتقال گرما یکی از ویژگی‌های ویسکوزیته روغن پایه است – روغن‌های سبک‌تر تمایل دارند گرما را راحت‌تر انتقال دهند.

روغن موتور در مکان هایی مانند محفظه احتراق به عنوان یک مهر و موم دینامیک عمل می کند. این به مهر و موم کردن رینگ های پیستون در برابر دیواره سیلندر کمک می کند تا از آلودگی گازهای خروجی داغ به روغن جلوگیری کند و تراکم موتور را به حداکثر برساند.

یک مهر و موم خوب همچنین به حفظ روغن از محفظه احتراق کمک می کند تا مصرف روغن را کاهش دهد .یکی دیگر از وظایف اصلی روغن موتور، مهار ضربه شوک مکانیکی است.

یک فیلم روان کننده قوی می تواند در برابر پارگی مقاومت کند و این نوک های انرژی را در یک منطقه تماس وسیع جذب و پراکنده کند. از آنجایی که ضربه مکانیکی به قطعات کم می شود، سایش و نیروهای آسیب رسان به حداقل می رسد و طول عمر کلی قطعه را افزایش می دهد.

یک مثال عالی از شوک میرایی روغن موتور در جعبه دنده موتور سیکلت است. اگر روغن ویسکوزیته خود را از دست بدهد و نتواند یک لایه قوی و ضخیم روی دنده ها تشکیل دهد، می تواند منجر به تعویض با صدای بلند و نامرتب شود. هیچ سوارکاری این را می خواهد.