با خوردن نان محلی ازمیر دندان دندانپزشکی شکست!!!

بازلاما یک نان بزرگ، گرد و پخته شده روی اجاق گاز است که شبیه به کلوچه انگلیسی است که در آناتولی مرکزی رایج است.

پیشی جیب هایی از خمیر نان سرخ شده است که به عنوان هدیه بین خانواده، دوستان و همسایگان در خانواده های محلی در منطقه دریای اژه توزیع می شود که به عنوان نان صبحانه با برخی از هتل های شیک محبوبیت پیدا کرده اند، حتی جیب های پف کرده خوبی طلایی را به صبحانه خود اضافه می کنند.

سبدهای نان البته «سیمیت» نیز وجود دارد که یک نان محلی دایره‌ای است که مرکز آن در کنجد پوشانده شده است و در نانوایی‌ها و دستفروشان خیابانی فروخته می‌شود.

شاید فانتزی ترین نان تهیه شده در ترکیه “paskalya çöreği” باشد، یک نان شیرین عید پاک که در تمام سال در نانوایی ها تهیه می شود و شامل مهلب و ماستیک است.

نان محلینان

آیا تا به حال در مورد “نان بنفش” شنیده اید؟ این جدیدترین نوآوری در سوپرغذاها است و از نظر هضم سالم تر و مغذی تر از نان محبوب و سایر محصولات پخته شده است.

حتی در قفسه‌های مغازه‌ها در سراسر ترکیه دیده می‌شود.

اولین بار توسط یک پروفسور در سنگاپور اختراع شد، “نان بنفش” حاوی آرد غنی شده با آنتوسیانین، رنگدانه بنفش رنگی است که در میوه ها و سبزیجاتی مانند انگور، هویج بنفش و سیب زمینی شیرین وجود دارد.

نان تهیه شده از این آرد با آنتی اکسیدان ها و فیبرهای ضد سرطان غنی شده است که به این معنی است که 20 درصد کندتر از نان سفید معمولی هضم می شود، بنابراین سطح آن بر روی شاخص گلیسمی افزایش می یابد و آن را به گزینه نان بسیار سالم تری برای مبتلایان به دیابت تبدیل می کند.

این جدیدترین روند در تغذیه در ترکیه نیز با توسعه دهندگان و تولیدکنندگان در سرتاسر کشور، از جمله در سیواس، مالاتیا و استانبول اتخاذ شده است، که دومی جایی است که اولین “mormiks” ترکیه توسط گروه بیوتکنولوژی دانشگاه استانبول توسعه یافته است.

پس از 12 سال تحقیق چه با استفاده از آرد غنی شده تهیه شود و چه با افزودن آب محصولات بنفش به دستور پخت نان، مهم نیست که چگونه آن را قرار دهید، به نظر می رسد نان بنفش جدیدترین روند رو به افزایش است.