اثر کمکی روغن زیره سبز

در یک مطالعه بالینی، اثر کمکی روغن N. sativa بر پارامترهای مختلف قیمت مبل راحتی ارزان و بیوشیمیایی سندرم مقاومت به انسولین در بیماران مبتلا به دیابت و دیس لیپیدمی اثبات شده است (نجمی و همکاران، 2008).

سیاهدانه علاوه بر تأثیر منفی بر جذب گلوکز، ترشح انسولین ناشی از گلوکز را افزایش می دهد. از این رو، فواید درمانی بسیار زیادی در افراد دیابتی دارد (کاپور، 2009). اثر دانه های N. sativa به عنوان یک درمان کمکی علاوه بر داروهای ضد دیابت بر کنترل قند خون بیماران مبتلا به دیابت نوع 2 مورد بررسی قرار گرفت (Bamosa et al., 2010).

سیاهدانه با دوز 2 گرم در روز باعث کاهش قابل توجه گلوکز خون ناشتا، 2 ساعت بعد از غذا و هموگلوبین گلیکوزیله شد و تعرفه گذاری خدمات پرستاری شامل چه کسانی میشود؟ نتایج نشان می دهد که دوز 2 گرم در روز از N. sativa می تواند به عنوان یک مکمل مفید برای داروهای خوراکی کاهش دهنده قند خون در بیماران مبتلا به دیابت نوع 2 عمل کند.

دیس لیپیدمی یک عامل خطر شناخته شده برای بیماری ایسکمیک قلبی است. سیاهدانه برای درمان و پیشگیری از هیپرلیپیدمی استفاده شده است (Asgary et al., 2015). آماده سازی های مختلف N. sativa از جمله پودر دانه (100 میلی گرم تا 20 گرم در روز)، روغن دانه (20-800 میلی گرم در روز)، TQ (3.5-20 میلی گرم در روز)، و عصاره متانولی باعث کاهش سطح کلسترول در طرز تهیه مربای هویج غلیظ تام پلاسما، چگالی کم می شود.

لیپوپروتئین کلسترول و تری گلیسیرید. در کارآزمایی‌های بالینی، N. sativa هنگامی که به عنوان مکمل به داروهای رایج کاهش چربی خون و ضد دیابت اضافه شود، مؤثر است. مهار جذب کلسترول در رژیم غذایی، کاهش سنتز کلسترول کبدی، و افزایش تنظیم گیرنده های LDL به اثرات کاهش چربی N. sativa کمک می کند.

به طور کلی، شواهد حاصل از یک مطالعه تجربی و بالینی نشان می دهد که طریقه مصرف زیره سبز برای لاغری شکم دانه های N. sativa درمان طبیعی امیدوارکننده ای برای بیماران مبتلا به دیس لیپیدمی هستند.

  • منابع:
    1. Auxiliary effect of cumin oil
  • تبلیغات:
    1. نحوه انتخاب لباس بچه گانه
    2. با خورردن شیرینی نارگیلی از کرونا در امان بمانید
    3. استفاده از جواهرات نقره برای کم کردن وزن!
    4. انواع مدلهای تراکتور را بشناسید!